Włoskie targi Cosmoprof (20-23 marca) przyciągają do Bolonii co roku około 200 tysięcy osób. To tu podgląda się światowe trendy w kosmetyce kolorowej, robi zjawiskowe fryzury, poznaje innowacyjne zabiegi z pogranicza kosmetologii i medycyny.
Można też sprawdzić, jak rozwija się rynek kosmetyków naturalnych. W ten nurt wpisuje się firma Alba Thyment, która od ponad stu lat produkuje w Poznaniu naturalny lek Argol®, a niedawno wróciła do zachowanych przedwojennych receptur kosmetycznych, tworząc markę Alba®1913. Pawilon Naturalny jest dedykowany producentom kosmetyków naturalnych i organicznych. To miejsce odwiedzają miłośnicy zdrowego trybu życia, którzy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. – W minionym roku debiutowaliśmy na tej imprezie pod szyldem Polska, czyli w pawilonie narodowym. Teraz zdecydowaliśmy się na promocję marki Alba®1913 bardziej międzynarodowo, w środowisku nam najbliższym, czyli pawilonie naturalnym – mówi prezes Alby, Łukasz Rychlicki.
Targi w Bolonii były ostatnim punktem Branżowego Programu Promocji (2013-2015) dofinansowanego przez UE, w którym